Word for Today!

Sunday, December 27, 2009

Kisah aku...

Assalamualaikum...
Tak pernah lagi ku rasa ku bercerita begini..tapi hari ni ku rasa perlu...tak kisah la saper yg baca ni, ku sekadar nk berkongsi duka...aku tau, ramai lagi manusia yg lebih sedih dari ku sekarang, ramai lagi yg lagi menderita drpd ku..tp ku juga manusia biasa yg terlalu lemah...kadang2 kita mmg kuat..tp ada masanya kita kan jatuh tersungkur...Bila dapat cakap2 mcm ni, rasa cam mcm2 nk crita...hmmm...tpi tak tau mana nk mula...
Rindu kawan2, rindu sahabat2, rindu keluarga, yg pasti ku rindu ummi... naper la sampai jer umah nk sedih...padahal da dekat ngn kuarga... tpi bila kat umah ku rasa ku lagi homesick drpd ku duk kat hostel...
Knapa time kita nasihat org, pujuk org, kita rasa kita kuat..padahal bila hal yg sma blaku kat diri sndiri, sikit pun takleh nk handle??? heran...tu ker hipokrit??? kalu mcm tu aku mmg hipokrit la???
4hb da nk mula sem baru..tpi hati ku tak semangat lansung nk mulakan hari baru....rasa cam nk give up...aku rasa mcm da letih sgt...letih jaga hati org, letih nk puaskn hati org...aku tau, aku ckp pape pun kat sini cnfirm takde org kan baca...takde org kan hirau... :')
Tak perlu bersedih pun sebenarnya...tak de benda nk ditangiskan...tpi...bodoh betul...nangis jugak kan...mmg bodoh...baca la tahzan..tapi nangis gak...bodoh la aku ni...aku tau aku bodoh...blaja mcm2 pun tpi sikit pun takleh nk praktikkan...bodoh la tu...
Ya Allah...kuatkan la hati hamba yg hina ni...aku tau, aku banyak dosa, bnyak lalai...tpi walau aku tau, aku ttp tak insaf...kadang2 bila ingat aku takut, tpi bila tlupa, aku lenang...aku bnyak mungkiri janji ku pada Mu Ya Tuhan...aku rindukan kemanisan Hidayah Mu Ya Allah...da lama aku tinggalkan dunia yg penuh dgn kemanisan tu...aku da melangkah tlalu jauh..sampaikan sekarg ku rasa, aku tak pasti dan mungkin tak tau mana lagi arahku..mana destinasuku...mana haluanku...Ya Allah, aku tak mau jadi hamba yg sesat...aku mohon pada Mu...aku perlukan petunjuk Mu...pada Mu jua tempat ku bergantung....amin Ya Rabbal alamin..

No comments:

Post a Comment