Word for Today!

Friday, April 29, 2011

290411 : 01.08AM : Rindu Ummi . . .

Alhamdulillah..syukur nikmat... hmm..Ya Allah, apa perasaan yang Kau titipkan padaku semalam..subahanallah.. Dah 4 tahun arwah ummi pergi meninggalkan kami semua.. tapi semalam, satu perasaan yg tak dapat aku gambarkan.. peritnya hati menahan rindu.. Ya Allah..aku rindu ummi..sangat-sangat merindui ummi...cucurilah rahmat-Mu ke atas roh ummi, moga ummi tenang di sana...amin... Terima kasih Ya Allah, untuk semua kenangan ini... T__T


Ummi, jah ingat lagi..masa tu jah masih di tadika, masa tu rambut jah panjang utk pertama kalinya, ummi selalu ikat bagi kemas, bagi lawa..jah ingat lagi, ummi letak reben merah..comel sangat..masa tu jugak, jah ingat lagi, satu peristiwa yang takkan pernah jah lupa, betapa besarnya pengorbanan ummi... Ummi, masa tu jah demam, ummi dukung jah bawak gi klinik, walaupun sorang-sorang, sebab masa tu abah kerja selalu tak ada kat umah, ummi usaha sendiri bawak jah ke klinik.. pastu, malam tu pulak, jah tak lalu nak makan, jah tak makan apa-apa pun..ummi risau.. ummi tanya jah, jah nak makan apa..tapi jah tetap tak nak...tiba-tiba, jah sebut kat ummi, jah nak makan mee goreng..masa tu dah malam, dah nak pukul 10mlm.. ummi cakap, mee tak ada malam tu nak goreng, tapi jah tetap nak makan mee goreng..ummi kluar kedai malam tu, beli mee goreng sorang-sorang... tapi, bila ummi bawak balik mee tu, jah tak makan pun, jah cakap mee tu tak sedap, sebab warna dia pink, jah ingat lagi ummi.. kesian ummi.. jah mintak maaf ummi, masa tu jah masih tak mengerti perngorbanan ummi, jah tak rasa sedih hati ummi, jah tak tau.. masa tu, yang jah tau, cuma merengek minta dibelai.. dan, ummi tak pernah abaikan semua tu.. jah sayang ummi!! sayang sangat-sangat!!^^

Ummi, jah ingat jugak, masa tu jah sekolah menengah dah.. masa tu nak dekat raya haji.. tapi, tahun tu, ummi cakap, ummi tak leh nak sediakan baju raya utk raya haji... takpe ummi, jah tak kisah pun.. tapi jah faham perasaan ummi masa tu, sebab tiap-tiap tahun, ummi tak pernah leka atau abaikan keperluan anak-anak ummi lebih-lebih lagi time nak raya... Suatu hari tu, jah cari baju kurung jah yg warna purple, jah tak jumpa, jah tanya ummi, ummi ada nampak tak.. ummi cakap, ummi pinjamkan pada kak da, sebab dia nak tengok sulaman kat baju tu.. ok la.. tapi, jah betul-betul tak sangka, sebenarnya ummi ambik baju tu nak buat ukuran, sebab ummi beli jugak kain untuk buat baju raya tahun tu...jah terharu sangat..terima kasih ummi...jah bukan terharu sebab dapat baju raya tu, tapi terharu dengan pengorbanan ummi..jah sayang ummi~~!! jah simpan lagi baju tu, walaupun da tak boleh pakai sekarang, tapi jah tetap akan simpan sampai bila-bila..sebab bila jah tengok baju tu, jah nampak ummi yang bahagia...^^

Ummi memang suka buat kejutan macam tu.. sama la macam masa ummi belikan jah telefon tu...walaupun harga telefon sangat mahal masa tu, tapi ummi tetap berjimat, nak bagi telefon tu kat jah..terima kasih ummi...tapi ummi..jah mintak maaf, peluang untuk jah balas segala jasa ummi tak ada lagi...Allah lagi sayangkan ummi...Allah jemput ummi dulu sebelum jah dewasa...tapi ummi, jah tak kan lupa utk doakan ummi kat sana...sebab cuma itu sahaja peluang yang jah ada untuk balas segala jasa dan pengorbanan ummi... 

Jah tak boleh nak berhenti lagi, jah nak panggil ummi, jah nak sebut ummi, jah rindu nak laungkan 'ummi'... rindu sangat-sangat...ummi~~~!!!! T__T

Ummi, jah simpan lagi gambar tu, masa tu kat taman tasik shah alam..angah konvo.. jah merajuk tak nak ambik gambar...tapi ummi tak marah jah pun, ummi datang dekat jah..ummi cakap, jom amik gambar ngan ummi... dalam gambar tu, muka jah masam sangat, tapi, ummi senyum je..kenapa jah tak nampak senyuman ummi masa tu...bila jah tengok sekarang, jah rasa, kejam nya jah...bersungguh-sungguh ummi pujuk jah, tapi jah tetap degil..maafkan jah ummi, sebab jah selalu buat ummi sedih hati...jah minta maaf...jah sayang ummi~~!!


Ya Allah Ya Tuhan ku..cucurilah rahmat-Mu ke atas roh ummi, moga dia ditempatkan dikalangan hamba Mu yang Solehah...amin~~~ Ummi~~~!! T__T (maaf...)

No comments:

Post a Comment