Word for Today!

Monday, March 1, 2010

Buat insan bergelar wanita...

Buat insan bergelar wanita, betapa istimewanya ciptaan Allah...Subhanallah...bersyukurlah...Alhamdulillah...T_T
Allah telah berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."...

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

Dalam lirik kata juga ada bercerita tentang wanita.erm.. .syahdu bila didengari . ”Akalmu senipis bilahan rambut Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu…hatimu bak kaca yang rapuh Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh ..Tercipta engkau dari rusuk lelaki bukan dari kaki untuk dialasi, bukan dari kepala untuk dijunjung tapi dekat dibahu untuk dilindung dan juga dekat jua di hati untuk dikasihi dan dicintai”

Mampukah aku?? Layakkah aku?? T_T Subahannallah...daripada Mu aku didatangkan..kepada Mu jua tempat aku kembali.....

No comments:

Post a Comment