Word for Today!

Tuesday, October 18, 2011

181011 : 18.31 PM : "Nae maeum..."

Assalamualaikum w.b.t and greetings to all~~!! ^_^

Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah...syukur ke hadrat Illahi kerana limpah kurnianya, ku masih di sini, membawa sekeping hati, dari-Nya aku datang dan kepada-Nya jua tempat utk aku kembali... Alhamdulillah... Syukur di atas nikmat Iman dan Islam yg ku miliki... Nak berkongsi sikit apa yg ku dapat dri Usrah semalam..^^ Kata Cik Liya, "senyum lah selalu untuk awet muda" haha.. dengan senyum sahaja, badan kita akan merembeskan sejenis cecair yg dipanggil endorfin (betul tak eja nih..hoho) yg akan 'mengawet mudakan' wajah kita (suka suki jer buat ayat..ngee~~)...ku tau, mesti ramai dah yg tau kan..saja nak share lagi..lagi..dan lagi...lain2 lagi.. "tangan yang di atas lebih baik dari tangan yang di bawah"...kalu kita pandang, kita baca, kita tenung ayat tu..apakah agak2 yg terlintas di fikiran kita?? huhu...dalam hidup ni, kita perlu utk berlumba membuat kebaikan..tak semestinya utk diri kita je, utk org lain pun...^^ orang2 yg memulakan sesuatu kebaikan itu lebih dipandang tinggi disisi Allah.. jadi, jom la kita ramai2 pakat2 buat kebaikan...tak susah, tak payah..senyum pun da cukup kerana ia pun adalah sedekah... awet muda lagi tu..haa..Subhanallah..Pemurahnya Allah, beri kita bermacam-macam kebaikan dalam hanya 1 perkara... kalau kita sedar...Alhamdulillah...^^

Silaturrahim sesama manusia pun perlu dijaga, kerana kita adalah saudara... Rajin-rajin kan diri utk mengucapkan salam dan menjawab salam...kerana salam juga doa yg boleh mengeratkan silaturrahim sesama ummat Islam... ^^

Banyaknyer lagi nak cerita..tapi da masuk maghrib da..jom kita solat dulu...^^

No comments:

Post a Comment